Förberedelser

Hej!
Nu är det återigen Lisa här.
 
Jag tänkte idag skriva om något som faktiskt pågår just nu! Förberedelserna för ridläger, jag kommer till grällsta på läger imorgon. Det är helt och hållet sjukt! Från och med den sekunden då du bokar fram tills sekunden du hoppar ur bilen, man bara längtar och längtar.
 
Så tanken med detta inlägg är att jag ska tipsa er om vad man kan göra innan och påväg till ett läger, jag vet mycket väl att det finns fjärilar i magen och man kan knappt vänta så jag ska lära er mina bästa tips för att förbereda sig!

1. De allra viktigaste enligt mig, gör en packlista. En ordentlig packlista. Allt ska vara nedskrivet, gärna antal och uppdelat i kategorier! Jag är en person som är beroende av att alltid ha koll så jag skriver ner exakt vad som ska med, hur mycket, vilken kategori, behövs det köpas nytt och vilken väska det ska packas i. Har man en bra packlista klarar man sig, du glömmer inget. Man kan även ta med sig listan till lägret så glömmer man inget som man hade med sig heller! :)

2. Kolla på hästfilmer. Massa massa massa hästfilmer! Black Beauty, War Horse, Flicka-serien, WindStorm och allt ni kan hitta. Man blir supertaggad och vill bara åka direkt!
 
3. Påväg dit... Sök på youtube. Sök på typ Grällsta 2013 eller liknande. Då hittar man massa Grällsta-videos som man blir 3 gånger så taggad av att se!
 
4. Har ni en bil som man kan spela musik i, gör en spotifylista. Massa roliga låtar, sånt man bara blir glad och taggad av. Jag gör alltid en ny varje år, de känns faktiskt lite speciellt när man sitter där och gör listan. De har blivit lite som en tradition för mig, att alltid göra den listan. Kan ni tänka er när man sätter på den i bilen? Så taggad man är då, finner ej ord mina kära vänner!
 
5. Ha en bra sysselsättning i bilen. Typ hänga gubbe, namnleken (med grällstahästar kanske?), kolla på youtube, ordna så du kan se film och åker ni två personer till samma ridläger - sitt i samma bil! De är jättekul, man sitter och pratar om lägret som kommer och kanske gamla minnen eller liknande. En rolig grej om man har tärningar med bokstäver är även att blanda tärningarna, dela upp dom och den som får ett grällsta-ord först vinner! :)
 
6. Åker du från Sala och kompisen från Göteborg? Ta dig till Göteborg och åk länge. De är destå roligare destå längre du åker. Då hinner man prata mycket längre och det är verkligen värt det.
 
7. Dagen innan är det kul att sova hos en kompis om man har möjligheten. Också en jättekul grej! Men prata inte bort hela natten haha! ;)
 
8. När det är typ en vecka kvar kan de vara bra att börja lägga sig senast halv elva och gå upp runt 7, så man vänjer sig. Tiderna på Grällsta är att vara i stugan kl 22 för 12+ och halv för 12- så. Sen är det frukost 07:15. Så det kan vara ganska skönt att inte lägga sig för sent och sova för länge innan.
 
Här kommer några bilder från olika läger genom åren!
 


 
Ridläger är verkligen det bästa som finns, sommarens höjdpunkt. Har alltid sagt, kommer alltid säga! En gång grällstabarn, alltid grällstabarn. ♡
Lämna kommentar publicerat i Grällsta Ridcenter
Taggar: GrällstaRidcenter, Lisa, Svanbom, glädje, grällsta, horsecamp,, hästar, hästblogg, lycka, ridläger, ridning, susanhardenborg